Contact

 

FAQ

 

Mijn bestelling

Kan ik mijn bestelling annuleren?

We begrijpen dat een nieuwe sofa kiezen een grote beslissing is. We hebben zelf ook even tijd nodig om je bestelling goed te ontvangen en in onze systemen te plaatsen, vooraleer we je ontwerp beginnen uitwerken. Daardoor heb je tot 48 uur na de plaatsing van je bestelling via onze webshop de tijd om je bestelling kosteloos te annuleren door een mailtje te sturen naar support@journuit.be. 48 uur na je bestelling beginnen we al met het verwerken van de materialen die we nodig hebben om jouw zetel te maken, dus kunnen we je bestelling niet meer aanpassen of annuleren.

Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen? en

We aanvaarden de meest courante betaalwijzen via onze webshop: iDeal, Maestro, MasterCard en VISA. Je kan er ook voor kiezen om je bestelling via overschrijving te betalen. In dat geval wordt je bestelling pas geplaatst wanneer je betaling werd ontvangen.

Wanneer wordt mijn zetel geleverd?

Elke Journuit sofa wordt gemaakt naar jouw specifieke wensen, en is dus helemaal uniek. We houden geen enkele zetel op voorraad: elke bestelling wordt met de hand gemaakt in België, door gepassioneerde vakmensen. Dat vraagt iets meer tijd dan zaken die van de fabrieksband rollen, en daarom rekenen we zes tot acht weken levertijd voor elke nieuwe zetel. Wanneer je bestelling klaar is, wordt deze bij je thuis geleverd, uitgepakt en geïnstalleerd. Onze transporteurs nemen ook het verpakkingsmateriaal mee terug naar huis, zodat jij meteen gezellig in je zetel kan ploffen. Let wel op: we leveren enkel op gelijkvloerse verdiepingen. Wil je je zetel op een hogere verdieping plaatsen, dan voorzie je best zelf een verhuislift.

Kan ik mijn bestelling traceren?

We houden je gedurende het ganse productieproces van jouw droomzetel op de hoogte van de vooruitgang. Door je in te loggen op onze website, kan je precies volgen in welke fase van het proces je bestelling zit: van het snijden van de stoffen, tot het klaarmaken van je zetel voor verzending of ophaling.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

We begrijpen dat een nieuwe sofa kiezen een grote beslissing is. We hebben zelf ook even tijd nodig om je bestelling goed te ontvangen en in onze systemen te plaatsen, vooraleer we je ontwerp beginnen uitwerken. Daardoor heb je tot 48 uur na de plaatsing van je bestelling via onze webshop de tijd om je bestelling kosteloos te annuleren door een mailtje te sturen naar support@journuit.be. Daarna kan je eventueel een nieuwe bestelling plaatsen, als je toch nog van gedacht veranderd bent over de kleur, bijvoorbeeld. 48 uur na je bestelling beginnen we al met het verwerken van de materialen die we nodig hebben om jouw zetel te maken, dus kunnen we je bestelling niet meer aanpassen of annuleren.

Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?

We aanvaarden de meest courante betaalwijzen via onze webshop: iDeal, Maestro, MasterCard en VISA. Je kan er ook voor kiezen om je bestelling via overschrijving te betalen. In dat geval wordt je bestelling pas geplaatst wanneer je betaling werd ontvangen.

Mijn account

Worden mijn gegevens veilig bewaard?

We zijn erg begaan met de veiligheid van onze site en van jouw persoonlijke gegevens. Daarom nemen we alle maatregelen die volgens de marktstandaard nodig zijn voor een veilige uitwisseling en bewaring van informatie, en wordt elke medewerker van Journuit gebrieft over het belang van de veiligheid en privacy van onze bezoekers en klanten. We kunnen echter niet aansprakelijk gehouden worden voor schade die het gevolg is van of door derden. Vergeet je daarom nooit uit te loggen wanneer je onze site bezoekt op een computer die ook door anderen wordt gebruikt.

Kan ik veilig online betalen?

Journuit werkt enkel samen met erkende betaalproviders die garant staan voor een efficiënte en veilige verwerking van zowel de betaling als jouw persoonlijke gegevens. We aanvaarden de meest courante betaalwijzen via onze webshop: iDeal, Maestro, MasterCard en VISA. Je kan er ook voor kiezen om je bestelling via overschrijving te betalen. In dat geval wordt je bestelling pas geplaatst wanneer je betaling werd ontvangen.

Kan ik mijn gegevens gemakkelijk veranderen?

Door je in te loggen in je account, kan je ten allen tijde je persoonlijke gegevens bekijken, aanpassen en aanvullen. Je kan er ook je bestelgeschiedenis en facturatie terugvinden, en het productieproces volgen van de door jou bestelde zetel.

Retourneren

Hoe kan ik een product retourneren?

Elke Journuit zetel is uniek, helemaal gemaakt naar jouw specifieke wensen. Daarom kunnen we helaas geen retours aanvaarden.

Ik heb een verkeerde bestelling ontvangen, wat nu?

Elke Journuit zetel wordt met de hand gemaakt door hardwerkende mensen. Fouten maken is ook menselijk, maar als je droomsofa niet overeenkomt met de bestelling die je hebt geplaatst, doen we er alles aan om eventuele fouten recht te zetten. Laat ons weten via support@journuit.be wat er is mis gelopen, en we contacteren je zo snel mogelijk om te werken aan de oplossing!

Vragen over onze zetels

Is er garantie op de producten?

Bij Journuit streven we naar de beste combinatie van mooi design en superieure kwaliteit, voor een betaalbare prijs. Al onze producten worden gemaakt op Belgische bodem, door gepassioneerde vakmensen met jarenlange ervaring. We maken gebruik van hoogwaardige materialen en duurzame technieken, die niet alleen een heerlijk zitcomfort maar ook verregaande duurzaamheid garanderen. Op onze zetels heb je standaard 3 jaar meubelgarantie, maar dat wordt nog uitgebreid met 5 jaar garantie op de romp (het binnenkader) en 5 jaar garantie op vulmaterialen. Klik hier voor meer gedetailleerde informatie over onze garanties.

Waar kan ik terecht voor vragen of klachten?

Natuurlijk willen we dat je 100% gelukkig bent met je nieuwe Journuit zetel. Moest er toch iets zijn dat op je hart ligt, dan horen we dat graag. Je kan ons bereiken via dit contactformulier, of door ons een mailtje te sturen via support@journuit.be.

Hebben jullie een showroom waar de producten bekeken kunnen worden?

Journuit streeft naar de ultieme ‘sweet spot’ tussen hoge kwaliteit en betaalbare prijzen, tussen het ultieme zitcomfort en een mooi design. We dagen het status quo iedere dag uit om fantastische meubels te kunnen produceren die toch toegankelijk blijven. Om dat te kunnen doen, elimineren we elke onnodige stap in de keten van productie tot in jouw woonkamer.

Daarom openen we geen dure flagship stores en verkopen we onze zetels niet via interieurwinkels, maar zoeken we naar nieuwe en originele manieren om je onze sofa’s te laten ontdekken en ervaren. Misschien moet je daarom ietsje verder rijden om eens neer te ploffen in een van onze modellen, maar dan ontdek je tegelijk ook wel een erg leuke nieuwe plek. Klik hier om te ontdekken waar je onze zetels nu al kan gaan ontdekken!

Kunnen jullie meer informatie over een product geven dan op de website staat vermeld?

We begrijpen dat een zetel kopen via een webshop in plaats van bij een winkel betekent dat je zelf alle beslissingen moet maken. Daarom hebben we getracht om alle mogelijke informatie over onze materialen, modellen en producten zo duidelijk mogelijk weer te geven op onze site. Moest er toch nog iets onduidelijk blijven, dan ontvangen we je vragen graag via dit contactformulier of via support@journuit.be zodat we jou zo snel mogelijk kunnen verderhelpen, en ook onze website steeds kunnen blijven verbeteren.

Kan ik een bepaalde sofa in een andere kleur bestellen dan wordt getoond?

Voor onze stoffen- en ledercollectie zochten we over de hele wereld meer dan 100 verschillende kleur- en textuurcombinaties bij elkaar, zodat er voor iedere smaak wat wils tussen zit! Bekijk hier ons ganse aanbod stoffen en leders.

Kan ik een bepaalde sofa in een andere opstelling kiezen dan wordt getoond?

Omdat het voor ons zo belangrijk is dat iedereen bij Journuit zijn of haar perfecte droomsofa kan creëren, bieden we haast oneindige opties aan wat de opbouw en afwerking van onze producten betreft. Alles bij elkaar genomen – van de keuze voor de pootjes tot de stofkeuze en de gewenste afmetingen en opstelling – bieden we meer dan 600.000 verschillende sofa’s aan. Daardoor is de kans dat je ooit iemand met een identieke sofa tegen komt, bijzonder klein! Je kan in ons online atelier zelf je droomsofa samenstellen in de opstelling die het best bij jou thuis past.

Gebruiken jullie broomhoudende brandvertragers in jullie sofa’s?

Journuit staat voor schoonheid, comfort en betaalbaarheid, maar niet ten koste van de gezondheid. We gebruiken dus geen broomhoudende brandvertragers in onze zetels.

Kan ik stofstalen bestellen?

We begrijpen helemaal dat je jouw favoriete stoffen eerst eens van naderbij wilt bestuderen, voor je er een hele sofa in bestelt. Daarom kan je via deze link tot 6 gratis stofstalen bestellen, die zo snel mogelijk naar je worden opgestuurd met de post. Zo kan je dat kleurtje toch ook eens naast je gordijnen of tapijt houden!

Downloads

Journalisten kunnen met al hun vragen terecht bij Lies Vangeel van Von Yellow PR. Lifestyle beelden en product shots zijn op aanvraag beschikbaar in hoge resolutie, en oprichters Nele Pieters en Stephanie Duval zijn beschikbaar voor interviews.

We gebruiken op deze site cookies om je bezoek aan Journuit te optimaliseren. Door onze site te gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies zoals omschreven in onze Privacy Policy.

ok